- Відвідувачі
- 30
- Статті
- 1203
- Перегляди статей
- 438683
Правопис слів
- Деталі
- Створено: Середа, 29 листопада 2023, 07:09
- Останнє оновлення: Середа, 03 січня 2024, 11:00
- Перегляди: 132
УРОК 41. ПРАВОПИС СЛІВ ІЗ ПРЕФІКСАМИ пре-,при-
Мета: формувати в учнів уміння писати префікси й прийменники; ознайомити з правилами вимовляння і правопису, переносу слів із префіксами пре-, при-; збагачувати словниковий запас; розвивати літературну вимову, вміння аналізувати; виховувати любов до рідного слова.
Обладнання: ребус, індивідуальні картки.
Тип уроку: комбінований урок.
Освітні галузі: мовно-літературна, соціальна. Судовою.
Хід уроку
- ВСТУПНА ЧАСТИНА
Організація класу
Ось і все — дзвенить дзвінок!
В гості йде до нас урок.
Стали, дітки, підтягнулись.
Одне одному всміхнулись.
На урок старання не забудьте взяти, Сіли всі рівненько, починаєм працювати!
- ОСНОВНА ЧАСТИНА
- Актуалізація опорних знань
- 1)Перевірка домашнього завдання.
(Премудрий.) |
Пре му дрри ий премудрий
2) Каліграфічна хвилинка.
— Розгадайте ребус.
• Завдання за вибором.
Розібрати слово «премудрий» забудовою.
Скласти речення зі словом «премудрий».
- Мотивація навчальної діяльності
Гза «Найрозумніший». Змагання в парах
— Скільки букв у слові «премудрий»?
— Назвіть букви в слові «премудрий».
— Назвіть звуки в слові «премудрий».
— Скільки голосних звуків у слові «премудрий»?
— Скільки складів у слові «премудрий»?
— Назвіть наголошений звук у слові «премудрий».
— Скільки приголосних звуків у слові «премудрий»?
— Назвіть приголосні звуки в слові «премудрий».
— Назвіть тверді приголосні звуки в слові «премудрий».
— Назвіть м’які приголосні звуки в слові «премудрий».
— Назвіть закінчення в слові «премудрий».
— Назвіть основу в слові «премудрий».
— Назвіть корінь у слові «премудрий».
— Назвіть префікс у слові «премудрий».
- Повідомлення теми та мети уроку
— Протягом уроку ми будемо працювати над темою «Правопис слів із префіксами пре-, при-».
- Вивчення нового матеріалу
1) Виконання вправи «Я — дослідник. Я — дослідниця» (с. 58). Мовне дослідження.
— Дослідіть, як розрізняти слова із префіксами пре-, при-.
— Складіть «Кластер» за дослідженням.
— Зробіть висновок про правопис префіксів пре-, при-.
Зверніть увагу на префікси пре- і при- в усіх словах!
- 2)Виконання вправи 16.
— Прочитайте слова.
Хороший, тихо, добре, спокійний, сильно, мудрий, високий.
— Від поданих слів утворіть і запишіть нові слова за допомогою префікса пре-.
Самоперевірка
Прехороший, претихий, предобре, преспокійний, пресильний, премудрий, превисокий.
— З одним із утворених слів складіть і запишіть речення.
Використання технології«Сторітелінг»
— Уявіть, що ви журналіст і вам потрібно розповісти про пресильну людину, яка досягла рекордних успіхів.
- 3)Фізкультхвилинка.
Ми — берізки і клейці.
В нас тоненькі стовбурці. (Підводяться.)
Ми в стрункі стаєм рядки,
Виправляєм гілочки. (Рухи руками вперед, у сторони.)
Ледь зіп’ялись з корінців, (Потягування.)
Дістаємо промінців.
Ми стискаєм їх вогонь (Вправи для кистей рук.)
В зелені своїх долонь.
Хилять свіжі вітерці (Нахили тулуба.)
Ліворуч — праворуч стовбурці.
Ще й верхівки кожен ряд (Вправи для шиї.)
Нахили вперед — назад.
- 4)Виконання вправи 17.
— Прочитайте слова.
Бігти, робити, летіти, сісти, солити, в’язати, морозити.
— Від поданих слів утворіть і запишіть нові слова за допомогою префікса при-.

Самоперевірка Прибігти, приробити, прилетіти, присісти, присолити, прив’язати, приморозити. — Запишіть утворені слова. Позначте в них префікси.
— Приєднайте частини прислів’їв і запишіть. Поясніть, як ви їх розумієте. Самоперевірка Мати і дитя прекрасні, мов на небі зорі ясні. До чужого рота не приставиш ворота. Сусід такий добрий, хоч до рани прикладай. — Обґрунтуйте правопис префіксів.
— Запишіть слова, вставляючи букви на місці пропусків. Свій вибір обґрунтуйте. Взаємоперевірка Пречудовий, припливти, прибережний, преспокійно, преболючий, притиснути, прибудувати, прикрити, прив’язати, пресолодкий, превисокий. Гра «Хто більше?» |
Пре- | При- |
— Уявіть себе в ролі редакторів (редакторок). Знайдіть помилки в записі окремих слів. Запишіть усі слова правильно. Взаємоперевірка Прилетіли, превеликий, приголубити, прегіркий, прекрасний, приклеїти, присоромити.
На кольорових картках записано диференційовані завдання. Учні їх виконують, після чого об’єднуються за кольором і спільно перевіряють правильність виконання. Картка червоного кольору Записати слова, дописуючи замість пропусків потрібні префікси. ...сипати, ...швидкий, ...буття, ...просити, ...котився, ...перчив, ...спокійний. Підказка! Використовувати префікси n/ш-та пре-. Картка жовтого кольору Дібрати по 5 слів до поданих префіксів. При- Пре- Картка зеленого кольору Виписати з вірша слова, що мають префікси. Вставити, де потрібно, букву -е- чи -и-. |
ВИКРУТИВСЯ |
Учитель у класі питає Миколу: — Чому ти два дні не пр..ходив у школу? — Та я позавчора ішов через річку, крізь лід провалився в холодну водичку. Весь день після того лежав і хворів, |
а мама аж двох пр. .вела лікарів... — Так тож позавчора... А де був учора? — А вчора якраз біля вашого двору, до школи йдучи, я із лікарем стрівся. Ну, думаю, вчитель наш теж провалився. Грицько Бойко |
- 2)Гра «Префікс».
— Утворіть слова за допомогою префікса пре-.
Наприклад*, премудрий, прекрасний, пресолодкий. — Утворіть слова за допомогою префікса при-.
Наприклад', приказувати, приїжджати, прикусити, примчати, приїхав.
Прикислий, приземний, приякісний, предорожній, премилий, прежаркий, притвердий. І група. Виписати слова, у яких припущено помилку. Довести правильність свого вибору. II група. Скласти речення зі словами, написаними правильно. III група. Розібрати три слова за будовою. IV група. Придумати і записати слова з префіксами пре-, при-. III. ЗАКЛЮЧНА ЧАСТИНА. РЕФЛЕКСІЯ
— Чого ви навчилися сьогодні на уроці? — Яке завдання вам сподобалося? — Чи справдилися ваші очікування від уроку?
Вправа 20 (с. 59). ДЛЯ ВЛАСНИХ НОТАТОК |
1Z |